Dovoluji si dát zákazníků několit tipů, které by mohly přispět k jejich spokojenému nákupu v naší prodejně: - při odběru většího množství některého zboží ( akce, oslavy) si domluvte konkrétní objednávku několik dní předem, vyhnete se tak situaci, kdy zboží nebude na skladě v požadovaném množství ( platí přímá úměra - čím dříve si zboží objednáte, tím větší je pravděpodobnost, že Vám jej v odpovídajícím množství zajistíme) - pokud chcete připravit dárkový balíček, nebo koš, domluvte se alespoň den předem, poskytnete nám tak časový prostor pro jeho kvalitní zhotovení a nenarušíte tím tak chod prodejny - chceteli mít jistotu zakoupení určitého druhu pečiva , či chleba i v odpoledních a večerních hodinách nechte si jej odložit , (stačí říct den předem, nebo ráno zavolat) ; na rozdíl od provozoven ve městech, které pekárny běžně zajišťují odpoledními a večerními ambulantními rozvozy, u nás je poslední rozvoz kolem poledne, přičemž množství téměř veškerého objednávaného zboží musíme závazně nahlásit den dopředu,jinými slovy: pravděpodobně nikdo z Vás neví, kolik si druhý den zakoupí rohlíků a jaký chléb, ale my vesničtí obchodníci to vědět musíme - to co je uvedeno v předcházejícím odstavci platí o svátcích ( Vánoce, Velikonoce, aj. ) dvojnásobně - logicky. Zase stejný princip kdy i Vy váháte kolik čeho a častokrát "to netrefíte". Naše prodejny navíc poctí svou vzácnou návštěvou "marketáři" ( zakazníci, kteří do menších prodejen zásadně nechodí a jsme jim dobří jen když jim něco pochybí a nebo právě o svátcích , kdy se jim nechce např. pro čerstvý chlebík jet 20 km ). Takže uhodnout kolik se prodá pečiva jde bez křišťálové koule dost těžko - pokud počítáte s tím, že si nákup přivezete až k autu, vezměte si raději větší nákupní vozík; často jsem svědkem toho, jak malý vozíček určený pouze k malým nákupům úpí pod tíhou přetékajícího zboží a chudák zákazník se marně snaží překonat drobné nerovnosti před vchodem do prodejny ; zkrátka malá, přetížená kolečka dobře nejedou - pokud se stane a zakoupíte nekvalitní výrobek, přineste jej prosím co nejdříve zpátky ( viz. reklamační řád), přičemž reklamace tipu : "...já sem doma vyléla šestadvacet zkažených mlék, obaly sem vyhodila, dajte mě zpátky moje peníze...." opravdu, ale opravdu nemůžeme uznat - jsou určité druhy zboží, u kterých není v mých silách zajistit díky podivné cenové politice výrobců odpovídající ceny ( naštěstí jich není mnoho |
Některá obecná doporučení pro nákup kdekoliv: Až si budete vybírat z nepřeberné nabídky obchodů ten do kterého půjdete nakupovat, nenechte se ošálit klamavými reklamami. Pozor si dejte hlavně na následující slovíčka a poznámky, které se Vám pokusím z tajemného jazyka zdatných obchodníků přeložit do vám srozumitelné formy: - až - např. SLEVY AŽ 90 % ....... v překladu obvykle znamená, že u jednohoho, zpravidla málo žádaného výrobku bude skutečně sleva 90%, ale u výrobků ostatních je většinou sleva výrazně nižší ( stačí když bude sleva 1% a tento postup je v podstatě nenapadnutelný; v konečné důsledku tak z regálu se super slevami nakoupíte dráž, než neakční zboží u konkurence. - od - např. SUPER CENY JIŽ OD ...... u takto označených akcí počítejte s tím, že bude v dané ceně zpravidla jeden výrobek , ostatní nemusí být vůbec ve zvýhodněné ceně, přitom je ve Vás vyvoláván pocit velmi výhodné koupě ( např. v košíku je sesypáno deset druhů bonbónů a jsou označeny akční cenovkou "bonbóny" od 3kč, ve skutečností je devět druhů za 10 Kč, pouze jeden v akční ceně 3 Kč) - výprodej např. vše za polovic - praktikuje se s mimořádnou oblibou zvláště po Vánocích; běžnou praxí bývá daný výrobek před Vánocemi zdražit na dvojnásobek a po Vánocích prezentovat jako výprodej s poloviční cenou; v lepším případě zákazník nakoupí za běžnou cenu , v tom horším je výrobek dokonce dražší, než je průměrná cena v průběhu roku : např. lyžařskou bundu která stojí běžně 1000 Kč prodávající zdraží před Vánocemi na 3000 Kč a v povánoční slevě ji pak nabízí za 50% ceny , tedy 1500 Kč. .... Nevěříte ?Vážně to tak funguje ... :))) Kouzelná slovíčka až a od jsou zpravidla uvedeny co nejmenším písmem - pozor na měrné jednotky ... pozornost věnujte označení zboží, někteří prodejci prezentují své "super nabídky" využívajíce nepozornosti zákazníka, např. prezentují cenu za 500 g výrobku u kterých se cena uvádí zpravidla za KG ( např. ovoce, ) , nebo u kalibrovaných výrobků ( např. 900 g kuřecích řízků) apod. Oblíbený trik nejmenovaného řetězce, který prodává okurky na ks (např. super cena 9,90 za 1 ks) - jelikož většinou se okurky prodávají na kilogramy, cíleně je u zákazníka vyvoláván dojem výhodné koupě, přitom při po přepočtu na KG je cena mnohdy podstatně vyšší , než běžná, neakční ) - zkontrolujte si nabízený počet kusů ... působí téměř úsměvně, když někteří z velkých hráčů na trhu uvádějí pravidelně pod nabízené zboží celkový počet ks k dostání . Např. super akce na Botníky za 199,- Kč ( celkem k odběru 3 ks). Jestliže vezmeme v úvahu, že ten který řetězec má desítky až stovky prodejen, které distribují desetitisíce loetáků, doporučuji raději vsadit sportku , pravděpodobnost dosažení cíle je podstatně vyšší U NÁS SE UVEDENÝCH PRAKTIK OBÁVAT NEMUSÍTE |